Thursday, February 12, 2009

Si KETAM yang oren...


aku seekor ketam oren....
hari hari aku cuba belajar berjalan lurus...
tapi knp masih aku tak boleh berjalan lurus...?
hari-hari aku cuba...try...tapi masih tak boleh...
hari-hari aku cuba enjoy hidup aku sebagai seekor ketam...
ada hari aku rasa aku gila..
ada hari aku rasa aku gumbira...
ada hari aku rasa aku rimas...
ada hari aku rasa aku bosan...
tapi aku selalu ingin berlagak "COOL"
knp aku tak puas dengan apa yang ada ada?
aku sendiri tidak faham dengan hidup aku...
aku seekor ketam yang CONFUSE..!! tp cool..:P

Aku ada "bestfriend"...
dia seekor ikan buntal...dia cute sangat...
she is a good friend and a good listenner...
She picks me up when i am down....
She tells me off when i am being silly...
sometimes she even threaten to tell on me...
we even laugh at each other...
and we cry with each other too...
at times we can be cold with each other...
at times we just can't stop talking to each other (until the other person falls asleep LOL)
saya sayang sama sama si buntal... LOVE YA BABE...!!


Aku dan si buntal ada kengkawan lain...
bukan setakat 2..tapi mungkin 3,4,5, ( rasa nya si buntal lagi ramai kawan)
ada kawan yang best..
ada kawan yang ok saja...
ada juga kawan yang blur status nya...
ada juga kawan yang bikin rimas...
tapi aku sedar aku bukan hidup bersendirian...
tapi kenapa w/pun byk org di sekitar kita...
kita masih rasa sunyi...
tapi kita smua lain2 kepala,lain-2 taste,lain attitude...and lain-2 motif hidup...
mak ketam selalu cakap:
Biar kawan beribu juta tapi jgn musuh satu...(ni ketam punya peribahasa la)
aku ingin menjadi seorang kawan yang OK kepada kengkawan aku...
dan aku ingin juga kawan aku smua OK...
So, guys watever u do...just do ur best..!! itu saja...lain punya hal belakang kira...
berkawan biar ikhlas...!! ( jgn berkelas...!!)



p/s...Today i feel crazy..ada saat aku gembira ada saat aku sedih...ada masa aku rajin ada masa aku malas betul...must be the whole hormone thing kicking in hahaha...badan di ofis tapi otak entah kat mana...k lah have to go search for my brain....


wish list for today: Aku kepingin menjadi seorang yang kaya...!! agar aku bisa melihat seluruh dunia bersama kawan-2 aku (kaya supaya boleh sponsor korang la...)


No comments: