Wednesday, February 18, 2009

Already 3 years...


18 Feb...marks the passing of my grandad 3 years ago...(Dy.. dah that long ooo...thanks lots k...u know wat u did masa that week...LOL...) I did remember my other grandad memorial date (1 Feb)but wanna sekali harung lah blog benda-2 macam ni...cos memang pun dun wanna remember...bukan don't wanna remember them...just dun wanna remember event2 yang happen 3 years ago....


the range of date from 1 Feb to 18 Feb 2007...memang time yang trumatic dalam my life lah...byk benda berubah...


1. Persepsi /pespective to family- mmg lepas tat time change me forever...lebih menghargai keluarga sendiri lepas itu...lepas itu memang selalu lah balik kampung bila org tua suruh hehehe...baru aku kenal kampung aku tu apa sbenarnya hahahaa...baru aku tau susah nya dapat beras untuk kita makan...and aku baru tau..kampung aku rupanya cantik...aman..damai...etc


2. Persepsi/perspective to friends - masa tu mmg baru kenal siapa kawan betul2...sebelum tu org di gelar kawan memang ramai gilers...tapi lepas dates tu...baru aku tau kawan aku hanya handful..yang lain tarak boleh pakai punyer...not worth it to even know them...baru tau siapa itu parasit..!! takpa bagus juga..boleh filtering...byk pula when they need help baru panggil kita kawan...kalau kita need help..cilaka punya kawan...need i say more hahaha...memang in need of help masa tu..boleh pulak mamat sorang ni suruh call org lain..!! WTFFFFFF..!! lepas tu memang delete lah dia ni dari senarai kengkawan...atau kenalan pun..!! (aish..dun wanna ungkit benda lama ni..) p blog kat friendster lah masi ada cerita lama tu sana hahahaa...)...and oso..i got to know rakan yang digelar kawan-kawan sejati...friends yang boleh di trusted..and rely on...yang out of the blues..sms u the "hi,u ok?" bila i jawab.."knp?" they will reply..saja wanna know...kdg2 aku sendiri pun tak tau aku ok ke tidak until dapat sms macam ni hahahaa....bukan macam ada org bila jumpa "eh lama tidak jumpa,aku mo sms ko sudah taip tapi tak hantar"? huh..ini macam punya alasan pun boleh kah...??tp skrg aku sudah kenal kengkawan aku....kdg-2 gila-2 sms each other go out makan...go out minum...siap sms aku tunggu ko bawah rumah..tapi malang nya semua berada di kawasan luar lingkaran dan cuma boleh dihubungi dengan naik bilun!!!now i realise why my celcom bill berlambak..sebab sms omong kosong hahahaa...LOVE YOU ALL k geng..u know who you are...(blanja lah aku makan skali skala...!! aku dah cakap lover you (style org korea ckp love))


3.Money... I know money shouldn't be the most important thing in out life...tapi perlu ada fund extra for emergency...!! masa tu memang licin habis...saving...segala cards...Visa,Master...bonuslink..hehehehe pun habis diguna kredit-2 nya..!!! sib baik ada kawan yang baik yang ada hati mau tolong...( weii geng...aku broke sekarang ni..minta boleh?) wakakakaka...mari lah sama-2 membayar hutang kad2 kita yg sudah reaching limits...


4.Confident level kena tinggi...

this i remember....tengah-2 org mau ready for funeral... my stupid boss...(then lah) call suruh balik p retreat kat langkawi!!!!!!!!!!!!!... me being a NAIVE person....p gak ...saya menurut perintah kan...hey...takut lah weii..masa tu muda lagi baru dpt tetap lagi...flew all the way to langkawi after funeral...kasut pun masih ada kotoran tanah dari kubur lagi wo...lepas tu malam tu ada sesi karaoke sama dance pulak..KURANG AJAR PUNYA BOSS...paksa-2 org enjoy pulak!!!!!!!!...flew all the way to enjoy!!!!!!!!!..lepas balik tu kena panggil bos masuk bilik dia...soalan Do you like working here..?? aku dengan selambat menjawab...JUJUR BOS..SAYA TAK HAPPY KERJA SINI..!!! Fuyooooohh...dan..dan..tu..24 hours dapat surat dipindahkan dengan kadar segera...wakakakakaa...kalau tau itu macam dah lama aku cakap aku tak suka lah kerja bawah dia wakakaka...
ni masi masalah aku..confident level belum tinggi lagi kebelakangan ini...selalu mo fly high bila org shoot..terus jatuh and lari lalu bury head dalam tanah...!!!

3 yearss ago kinda change lah my life lots...mula jadi org yang reserve sangat... dulu huha terlampau...mau jadi star player saja...semua pun mau kawan...sampai makcik cleaner pun i friendly....pak guard-2 kat satu UKM ni pun dulu kenal them by name...now not anymore...pilih bulu sudah...bukan pilih kasta k...just rasa if not worth knowing or even getting to know tak payah lah...don't wanna risk getting dump by friends...sebab dulu punya so call friends...duduk flat sama rendah...jalan kaki sama rentak...makan pun kat mamak yang sama...sharing setinggi gunung...airmata seperigi ...tapi rupanya tipu-2 saja they all tu...(hairan...sampai hari ini they all masih lagi tak delete my number from they hp...aku dah delete dah pun..)hairan bukan apa sebab kekadang ada juga sms yang tak diingini...yang bermula dengan ini...Hi Jane...boleh tolong...cheh...(buat aper aku tolong korg la) tp hati ni selalu lembut..and otak selalu lurus...aku tolong juga kadang-2...w/pun cuba ignore sms-2 macam ni...


now kira ok lah...i wanna do watever i wanna do...tak mau lagi hipokrit macam dulu...don't like...say don't like...tak mau..say tak mau... ...(tapi kadang-2 aku suka lah buat kejutan hehehe...bila di ajak-2 ayam aku tetiba muncul lepas tu chow awal wakakakaka) dulu no money org mintak..kita bagi juga...hahaha sekarang ni duit aku aku simpan utk p HU HA sama pare-2 wakakakaka...kalau mau cerita masalah..pilih org ... kalau tidak kang kena nasihat yang bukan-2 cth nasihat yang paling bodoh pernah get was....Ko perlu kahwin lah utk selesai masalah ko ni???????? (togou n dy u guys know this kan) wakakakakakakakakkkkkkkkkkk BODOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHSSSSSSSSSSSSSS..!!!!!!!!!!!!!!!Stupidddddddddddssssssss!!!!!!! sampai sekarang aku tengok itu org aku rasa aku mo blasah saja...!!!apa kaitan lah kerja dengan kahwin...!!! tak kan nak kahwin boss aku..bos aku tu masa tu perempuan!!!!!!!!!!!


hhhahaha aduh sudah tak tau apa aku merepek ni ..sudah melencong...yang penting.i will always remember this day...as the day yang menukar my life...tonite aku mo remember this day...aku mo..?? hmm aku mo buat apa ya...hahaha...


wish list: I wish i could turn back time and say thanks to both my grandfathers for working hard to raise my parents to raise me...i wish i could turn back time to show them i made it good...tapi mungkin too late kan...i still cry when i walk at my grandad's orchard..on how hard he work but no one ever realise it until he died....i still cry when go to kuching and see the empty chair that use to be the place he sit...and everytime i come home he would ask u got so much money kah...fly here???...I wish lots...and until now i still ask God why...why dalam masa yang sama ...He took them...

2 comments:

DC10 said...

hallo glams... hmmm... mmg susah betul tu masa kan... tapi went thru jg kan... :) sedih jg ingat... but what doesn't break you, makes you stronger kan... ingat ur poster nails masa d ofis lama tu? thanks so much k...mmg you've been a great friend all this while.. and for a long time to come... and happy belated birthday oso sama gilead levi wiranata... ingat lagi masa c gil sampai.. rasa happy/crazy mau ketawa2 ja.. cuz mcm tia percaya... then c niculescu@niko lg dtg (w'pun i dgr dr kk ja)hehehe... what a ride it's been kan babe glams...a toast to friendship and lotsa crazy things ahead ;D hehehe... kasi selesai masalah dengan getting married? oh mannn...apa punya nasihat tu?

jenkays said...

kepahitan betul kan masa tu...!!well i almost got broken...but berjaya pick up bits & pieces...
the nail poster with you kah?? terforgot sudah..!!

10 tahun sudah kenal wo kita ni kan...hahaha..that's something to toast about hahaha...!!