Monday, July 13, 2009

Friends VS aquintances...

No matter how unsatisfying or destructive our friends may have become, we've invested in them. Bound to us by shared experiences and memories, they're hard to delete from our lives. Nostalgia is difficult to shake loose.



sometimes...makes me think wat are friends really for....mungkin perlu masa kita perlukan sahaja..perlu masa kita perlu someone to talk to...perlu masa kita rasa sunyi....


i am sticking with friends atau old friends yang been through lots together...(w/pun kadang2 hati kecewa juga)but for old and good times sake...i still anggap sebagai kawan...
kadang2 hati terasa sakit juga bila ada org cakap kita tidak paham mereka...(macam mana mo paham kalo tidak share...)
kadang2 hati terasa sakit bila org itu mementing kan diri dia sendiri....(but well nanti kita mati bukan dapat sama2 jugak..so aku sdar juga kenapa korang penting kan diri sendiri)
kadang2 hati terasa sakit juga bila kawan langsung tidak show initiatif...(well hendak seribu daya,tak hendak seribu dalih)
kadang2 hati terasa sakit bila dapat tau korang cakap belakang...(well kemungkinan aku cakap belakang korang pun tinggi juga)
tapi hati teramat sakit bila korang lupa apa kita lalui bersama-2...( well mungkin ko sudah lupa dan tiba masa aku melupakan...)
anyway aku jenis sangat menghargai kawan/sahabat/kenalan...dan korang berhak buat apa saja korang mo...dan aku tak berhak mo judge....
Bila mood aku baik aku akan tak kisah ...tapi bila naik angin aku akan sekali lagi ungkit aku sakit hati..!! dan aku tidak mau menyesal punya kawan2,so jgn kluarkan statement yang akan jatuh kan semangat aku berkawan....(tapi well ko berhak buat apa ko mo...)siapa kah aku..!! hanya seorang yang setia kawan...!!!
Nota kaki: gambar tiada kaitan sama post...just lebih hargai lah sahabat2 anda...one day u will need them...one day you will miss the times...

6 comments:

kukuanga said...

relationship is hard to build. it requires a lot of time and effort. sometimes, it seems, our effort and time are wasted. but, for me, we did our part, its really up to the other party to decide.

good friend will treasure the time and effort given. thats how we select our selected few real friends. we might argue, fistfight or even bertanding-tanding sepa lebih buncit.. then mengulu. but, in the end, what our heart tell us of that person carry the weight of friendship.

maybe, its time to learn to let go. aiyaaaa.. kasi peduli jak bah jen. c cals bilang, membazir emosi.

jenkays said...

ya betul2 kasi membazir emo kan..!! tp paling tidak suka out of no where tetiba mintak tolong..!! or ajak2 sebab ada agenda sebalik nya...!!

yg tanding2 sapa lebih berat sama sapa lebih buncit tu i think are friends yang susah mo cari...!!and bila fren mengulu..kita marah tapi ketawa sama2...dan frens tat reminds us of the wrong things that we shudn't do...

thanks mare for being a fren

kukuanga said...

ui.. mare.. macam serius jak nikali..

penat niari mare.. whole day bagi lecture. laaaa... sepa suru jadi cikgu kan?

i got my kunci rumah today! yay!

jenkays said...

wow excited nya aku ko dapat rumah sudah...can i booking a room hehehe...wah start sudah beli curtain...

mare malas sudah sama org yg buat tidak paham bah...

kukuanga said...

rumah apa?! kerajaan kasi pinjam bah that.. habis EPW aku!

but, ya, aku mau tinggal inside the campus. i dont know why. (selain dari me, being a warden). hati sy ringan saja untuk mau stay sana.

ya... banyak penjan jen. and sure, i reserve one room for u.

jenkays said...

rumah kerajaan pun...rumah sendiri ...hehe..kihkihkih...can't wait...ko tidak mo buat housewarming kah mare?/hehehe...i can bring tanduyai..