Saturday, July 4, 2009

The COOK in me...

Can't really recall the last time i was home on a weekend morning...always on the move ...i think since may...so today is stay home sedunia hahaha...bangun2 terus biasalah perut lapar...tetiba saja ada mode rajin melampau...(memang pun today punya hasrat ada lah utk kasi bersih rumah)tp perut lapar punya pasal ...tengok2 still got spegetti sauce from last nite..(see..memang rajin masak kan..kan..saja tidak mau tunjuk skill hehehe)tengok 2 ada potato...so brilliant idea buat sheperd's pie...fuh....!! start lah kerja hehehe....improvise sini sana...masuk dalam oven..!! ERKKKKKKK...ada masalah..!! tidak pandai operate pulak the oven...!! canggih sangat k...all this while my mom yang work on it..!!! tapi berlagak pandai malas lah mo call sifu di kampung..just blasah!! tunggu punya tunggu.. perut pun mengamuk!!!...then i wish i wud have just walk down and beli nasi lemak..kan senang cerita.!! tapi oopss smlm sudah ada double dose of nasi lemak!! :P so today konon mo lay off lemak2..hehehe...
after 30 minit..terpaksa lah call sifu...hehehe..rupa2nya tidak cukup panas itu oven hehehe..mana tidak org bake for 300 celcius and 1 hour..aku punya heat baru 180 c and bake 15minit ....kihkihkihkih...mau sampai petang pun tidak masak...!! last2 berjaya juga...and walahhhhhhh...

sorry ya ada chunk besar missing...itu gara2 taste try bah tu...hehehe...mesti lah taste byk sikit....nampak macam boleh feed 10 org pulak aku buat ni .....



korang rasa aku boleh kasi paten kah ni benda...heehehe..supaya org tidak curi recipe hehehehe...
BURPSSSSSSSSSSSSS..............kenyang sudah aku....demnnnnnnnn..sudah 4 july...aku masih makan dan makan..!! haish..takpa2 takpa...aku akan juga kasi slim..!! nanti aku wrap diri sendiri dengan selimut tebal aku...ala.ala slim wrap...!!
wish me luck...i need it so much to lose some weight..!!!
FUDNOTE: I really did this myself k...bukan p tapau kat restoran mana2...bukan beli instant dari supermarket..!! tapi buat sendiri dari scratch..!!
suxx...i missed my friends..!!




3 comments:

DC10 said...

waaahhh... so pandaiiiisss moi glamunsens... trus i teringat the shepherd's pie, roast lamb shoulder, mashed potato yg banyak cheese... wah so pandai u mask ohhhh..... i waaaaannnttt. bah u kasi patent lah that muehehehe

jenkays said...

bah mana mo dapat borang patent ni hehehe..you come here lah i make all that for you...biar u makan puas2 hehehe...so western kihkihkih..togou's u got a cook already..bila aku boleh start kerja wkakkwkwkakakwkaw

FreaD said...

uiii janee... mcm sadap ohh tu pie ko.... sejak bila da talenta memasak ni? Kita masak2 la d rmh ko lain kali... hehehehehe