Sunday, August 9, 2015

Bila hati bertanya kepada Tuhan....Kenapa?

Bila kah kehidupan ini boleh senang...? bertubi tubi benda2 yg berlaku..tanggungjawab yg perlu dipikul...kalau hal sendiri boleh juga bertahan....tp ni hal keluarga dan extended family...aku sendiri pun bertanya knp perlu aku yg pening??? tp spt biasa hidup ini bukan milik seorang...tp hidup ini berfamily....org lain yg buat kita yg pening mo pikir....!! senang2 kau buat...lepas tu aku yg pening...damn...

oleh itu hati ini bertanya...sampai bila lah boleh bertahan...

dan hati ini juga menjawab... Tuhan tidak akan mencuba kita lebih daripada kemampuan dan daya seseorang...dan hati ini berharap itu benar,...

nota kaki: hidup ini sudah cukup celaru dgn hal sendiri dan hal org dalam kehidupan sendiri...yg membuat lagi sukar...bila org sekitar kita tidak memahami knp kita perlu pikul tanggungjawab tersebut....kalau ko tanya aku...sama juga aku tengah bertanya kepada diri sendiri...jadi jgn lah ko tanya soalan itu supaya beban yg aku tanggung sedia ada sudah cukup berat dapat ringan sikit....

No comments: